Dünya Temizlik Haftası Etkinlikleri

Dünya Temizlik Haftası Etkinlikleri

27.09.2024 187

Dünya Temizlik Haftası Etkinlikleri

Dünya Temizlik Günü kapsamında okulumuzda çevre bilincini artırmaya yönelik birçok etkinlik düzenlenmiştir. Bu etkinliklerle, öğrencilere doğaya duyarlı bireyler olma bilinci kazandırılırken aynı zamanda geri dönüşüm, çevre temizliği ve doğanın korunması gibi önemli konular vurgulanmıştır.

 

1. Okul Bahçesi ve Sınıf Temizliği

Etkinliklerimiz, sabah saatlerinde düzenlenen bir törenle başladı. Okulumuzun temizlik bayrağı göndere çekildi ve günün anlam ve önemi hakkında konuşmalar yapıldı. Ardından, tüm öğrenciler ve öğretmenler, temizlik ekipmanlarıyla okul bahçesine dağıldılar. Çöpler toplandı, plastik, kağıt ve metal atıklar geri dönüşüm kutularına ayrıştırıldı. Öğrenciler, bahçedeki yaprakları temizleyip toprakla ilgili küçük bakım çalışmaları yaptılar. Sınıflarda ise, öğrenciler kendi masalarını ve sıralarını düzenleyip çöpleri topladılar.

 

Detay: Öğrenciler, sadece fiziksel temizlik yapmakla kalmadı; aynı zamanda geri dönüştürülemeyen atıkları belirlemek için öğretmenlerinin yardımıyla sınıflarında bir "Atık Ayıklama İstasyonu" kurdular. Bu istasyonda, hangi atıkların geri dönüşüme uygun olduğunu öğrendiler.

 

2. Sınıflar Arası Temizlik Yarışması

Dünya Temizlik Günü kapsamında, öğrenciler arasında temizlik bilincini pekiştirmek ve çevre duyarlılığını artırmak amacıyla sınıflar arası bir temizlik yarışması düzenlendi. Her sınıf, kendi sınıfını en temiz ve düzenli hale getirmek için yarıştı. Öğrenciler, hem sınıflarını temizlediler hem de sınıflarını düzenli ve estetik bir hale getirdiler. Temizlik sırasında, öğrenciler atıkları ayrıştırarak geri dönüşüm kutularına attılar.

 

Yarışma Detayları: Yarışma, temizlik görevlilerinden oluşan bir jüri tarafından değerlendirildi. Sınıfların genel temizliği, geri dönüşüm kutularının doğru kullanımı ve sınıfın estetik görünümü gibi kriterler göz önünde bulundurularak puanlandırıldı. En yüksek puanı alan sınıf, "En Temiz Sınıf" ödülünü kazandı ve bir hafta boyunca sınıflarının kapısına “En Temiz Sınıf” bayrağı asıldı.

 

Öne Çıkanlar: Bazı sınıflar, temizliği daha eğlenceli hale getirmek için sınıflarını bitkilerle süsleyip geri dönüştürülmüş materyallerle dekoratif ürünler yaptılar. Öğrenciler, eski şişe kapaklarından masa altlıkları, karton kutulardan ise dergi rafları tasarlayarak hem temizlik hem de geri dönüşüm bilincini artırdılar.

 

3. Geri Dönüşüm Projeleri

Öğrenciler arasında geri dönüşüm ve atık yönetimi farkındalığını artırmak amacıyla çeşitli yaratıcı projeler geliştirildi. Pet şişeler, karton kutular, gazete kağıtları gibi malzemeler toplandı ve öğrenciler bu malzemelerle kendi tasarımlarını oluşturdular.

 

Öne Çıkan Proje: "Roket Tasarımı" projesi, geri dönüşüm bilincinin yanında mühendislik becerilerini geliştirmeyi hedefledi. Öğrenciler, pet şişelerden geri dönüştürülmüş malzemelerle roket tasarımları yaptı ve bahçede yapılan küçük bir fırlatma etkinliği ile bu roketleri denediler. Ayrıca, eski gazete ve dergilerden origami figürleri yaparak hem eğlenceli hem de öğretici bir faaliyet gerçekleştirdiler. Bazı öğrenciler de kullanılmayan karton kutulardan dekoratif kalemlikler ve kitap rafları tasarlayarak bunları sınıflarında kullanmaya başladı.

 

4. Atık Toplama ve Geri Dönüşüm Yarışması

Etkinliklerimizin bir diğer dikkat çekici faaliyeti, sınıflar arasında düzenlenen "Atık Toplama ve Geri Dönüşüm Yarışması" oldu. Öğrenciler, kendi sınıflarındaki ve okul bahçesindeki atıkları topladılar. Geri dönüştürülebilir materyalleri belirlemek için farklı renkteki atık torbaları kullanarak, hangi atıkların geri dönüşüme uygun olduğunu öğrendiler.

 

Detay: En fazla atık toplayan sınıf, geri dönüşüm ödülü kazandı. Toplanan atıkların büyük bir kısmı geri dönüşüm merkezine gönderilerek çevreye katkıda bulunuldu.

 

5. Çevre Bilinci Söyleşileri ve Eğitim Etkinlikleri

Etkinliklerimiz çerçevesinde, çevre uzmanları öğrencilerle buluşarak geri dönüşümün önemi, çevre kirliliği ve bireysel farkındalık gibi konularda konuşmalar yaptı. Söyleşi sırasında, öğrenciler aktif olarak sorular sordular ve çevre konusunda daha bilinçli adımlar atmanın yollarını öğrendiler.

 

Detay: Söyleşiden sonra düzenlenen grup çalışmaları sayesinde öğrenciler, çevre sorunlarına yönelik yaratıcı çözümler geliştirdi. Örneğin, plastik atıkları azaltmak için su matarası kullanımı önerildi ve birçok öğrenci, tek kullanımlık plastik şişeler yerine kendi matarasını kullanmaya başladı.

 

27-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-202427-09-2024